PUBLIC SPEAKING - 

Sztuka Profesjonalnej Prezentacji

Celem szkolenia jest:

· Praktyczne rozwinięcie umiejętności profesjonalnego przygotowywania i prowadzenia wystąpień i prezentacji nie tylko z wykorzystaniem slajdów, tzn. tak, aby z powodzeniem wpływać na przekonania słuchaczy oraz efektywnie wykorzystywać czas spotkań.

· Postrzeganie przez uczestników właściwie rozumianej prezentacji, jako skutecznej i komfortowej formy komunikacji biznesowej

· Podwyższenie poczucia własnej wartości i świadomego wykorzystywania mocnych stron w trakcie prezentowania

· Zwiększenie poczucia pewności prezentującego w zakresie doboru właściwych w danej sytuacji argumentów oraz radzeniu sobie z obiekcjami

· Usprawnienie i zwiększenie skuteczności komunikacji wewnątrz i na zewnątrz organizacji

Dostarczenie ustrukturalizowanych narzędzi wspomagających szybkie i efektywne tworzenie prezentacji

 


Nie każdy rodzi się prezenterem, mówca motywacyjnym i showman’em, ale większość z nas może się na tyle nauczyć tej sztuki, aby dobrze się czuć mówiąc przekonywująco do grupy ludzi, występując publicznie np. na gali, konferencji itd. Możliwe jest nauczenie się takiego przygotowania i poprowadzenia swojego wystąpienia, aby było ono interesujące i przekonywujące dla większości słuchaczy. Są to właściwie trzy podstawowe grupy umiejętności: utrzymanie własnego dobrego stanu i zbudowanie oraz konsekwentne rozbudzanie ciekawości i pogłębianie zrozumienia wśród słuchaczy.

Jest wiele szkoleń, na których obiecuje się nauczenia sztuki prezentacji. Czym, zatem to szkolenie różni się od innych? U jego podstaw leży NeuroLingwistyczne Programowanie™, które łączy w sobie psychologię komunikacji, lingwistykę i zrozumienie prawidłowości ludzkiej percepcji. Wiedza ta pozwala w znacznym stopniu podnieść skuteczność komunikacji, gdyż opiera się na sprawdzonych wzorcach lingwistycznych i psychologicznych w sztuce przekonywania, które zostały wyłonione u najefektywniejszych prezenterów i mówców XX wieku.  

Zajmiemy się m.in. prawidłowościami, które żądzą ludzką percepcją. Odpowiemy na pytanie, w jaki sposób należy przygotować i przedstawić informację, aby była zrozumiała dla wszystkich odbiorców. W zakresie sposobów przyswajania informacji i budowania zrozumienia istnieją różne preferencje, które powinniśmy uwzględnić, aby uzyskać zamierzony efekt.

Uwzględniając prawidłowości leżące u podstaw ludzkiej percepcji można przygotować materiał, którego prezentacja poprowadzi widzów, w naturalny sposób, w stronę zrozumienia i zbudowania przekonania o konieczności proponowanych działań. Unikając szumu informacyjnego, zaciemniania obrazu i chaosu wykładanego tematu idziemy pewnie ścieżką wyznaczoną przez podstawowe strategie przyswajania informacji.

Ten kurs różni się od innych podejść do zagadnienia prezentacji tym, iż bazuje na odkryciach sposobów przyswajania i przetwarzania informacji dokonanych przez twórców NeuroLingwistycznego Programowania™. Nie jest zbiorem ogólnych postulatów poprawnego wypowiadania się, lecz stanowi dobrze zdefiniowaną strategię przekonywania grupowego.

 

Korzyści dla uczestnika:

 

Dzięki temu treningowi uczestnicy dowiedzą się i wypróbują w praktyce, jak panować nad własnymi emocjami po to, aby móc zapanować nad emocjami grupy. Jak wzbudzać pozytywne emocje, jak korzystać z pozytywnych skojarzeń, jak budować wśród słuchaczy motywację do proponowanych działań, jak wreszcie proponować działania i przekonywać, że są konieczne. Na te wszystkie zagadnienia mamy konkretne odpowiedzi: dzięki NeuroLingwistycznemu Programowaniu™.

Uczestnicy dowiedzą się też i wypróbują w praktyce, jak należy prezentować informacje, aby docierały najprostszą drogą do odbiorców. Dowiedzą się również, jakie dowody muszą przygotować, aby móc obronić stawiane w czasie prezentacji tezy. Co więcej, nauczą się, jak prowadzić dyskusję w grupie tak, aby unikać pułapek i uzyskać akceptację większości uczestników spotkania. Sprawdzimy również, jak dostosować umiejętność radzenia sobie z obiekcjami do sytuacji grupowej .  

Proponujemy dobrze zdefiniowane strategie działania oraz możliwość przećwiczenia ich w praktyce, a także udzielenia uczestnikom indywidualnego coachingu, dzięki któremu łatwiej będą rozwijali swoje zdolności.

 Wystąpienia uczestników są rejestrowane kamerą, następnie odtwarzane i indywidualnie analizowane (po szkoleniu uczestnik otrzymuje link do ściągnięcia tylko swojej prezentacji).

Każdy z uczestników wychodzi z naszego szkolenia z gotowym, przećwiczonym scenariuszem własnej prezentacji, zgodnej z wybranym przez uczestnika tematem.  


Program szkolenia:

Na tym szkoleniu nauczymy się następujących mikrostrategii przekonywania grupowego:

  • Strategie budowania pozytywnego nastawienia u słuchaczy - pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. 
  • Strategie budowania ram znaczeniowych prezentacji - zanim usłyszą, co chcesz im powiedzieć, od razu muszą wiedzieć, że to jest ważne.
  • Dwa kierunki motywacji - gdy usłyszą, o czym chcesz mówić, będą się zastanawiać, w jaki sposób to ich dotyczy.
  • Język sugestywny - nie wystarczy, że to usłyszą, muszą to sobie wyobrazić i poczuć.
  • Trzy sposoby budowania przekonań - teraz, kiedy już wiedzą, dlaczego to jest takie ważne, będą się zastanawiać, czy rzeczywiście tak jest, jak mówisz.
  • Prezentacja modelu - pozwól im od razu zobaczyć ideę.  
  • Prezentacja strategii - powiedz, co konkretnie, krok po kroku mają robić, aby odnieść sukces.  
  • Dostarczanie odpowiednich doświadczeń - opowiedz, komu się to już udało.  
  • Prowadzenie dyskusji - uważaj na interpretacje, nadawaj pozytywne znaczenia i tam, gdzie to możliwe, bądź konkretny.
  • Dostrojenie do przyszłości - zaplanuj im przyszłość.

oraz

  • Nauka i Technika „w służbie” prezentacji - praca z mikrofonem, tzw. "slajdologia" czyli przygotowywanie optymalnych slajdów w PowerPoint i Prezi. 

 

Terminy szkoleń:

Szkolenie

Miejsce

Data

Dodatkowe Informacje

Inwestycja

Public Speaking

Archeion - Sale Szkoleniowe  

ul. Św. Filipa 23/6

31-150 Kraków

06 - 07.10.2018

16 godzin zegarowych + 1 godzina Coaching via Net/1 osobę

1500.00 zł netto/szkolenie/1 osobę

POLAND 

43-200 Pszczyna 

ul. Kopernika 14 

+48 602 387 840 

office@zatorski-consulting.com