Profesjonalne prowadzenie szkoleń/warsztatów

Szczegóły:

PROWADZĄCY: Wojciech Zatorski

GRUPA: 8 – 12 osób

TERMINY: Cztery spotkania x pełne trzy dni

MIESJCE: Katowice/Wisła

UCZESTNICY TRENINGU ROZWINĄ UMIEJĘTNOŚCI W ZAKRESIE:

  • formułowania celów treningu i kryteriów ich realizowania,
  • projektowania treningu – jego podstawowej struktury, strategii wraz z doborem odpowiednich narzędzi szkoleniowych,
  • prowadzenia grupy poprzez poszczególne etapy procesu uczenia się,
  • korzystania z informacji zwrotnych oraz różnych sposobów ich zbierania i przekazywania,
  • wyłaniania i utrzymywania użytecznych reakcji w grupie (zaciekawienia, uwagi, etc.),
  • poszerzenia umiejętności komunikacyjnych, wykorzystywania przykładów i metafor,
  • budowania u uczestników nastawienia sprzyjającego zaangażowaniu, aktywności i współodpowiedzialności za efekty treningu,
  • wykorzystywania tzw. obiekcji i oporu jako źródła informacji oraz tego w jaki sposób unikać takich reakcji?
  • odkrywania ról i wzajemnych relacji uczestników grupy oraz sposobów uwzględniania tych informacji,
  • pomagania uczestnikom w planowaniu i dokonywaniu zmian w szerszym systemie, którego są częścią.

PROGRAM SZKOŁY TRENERÓW:

I Spotkanie

KONTAKT, KONTRAKT, FILTRY

  1. Budowanie tożsamości trenera.
  2. Sposoby na świadome budowanie własnych stanów emocjonalnych usprawniających prowadzenie treningu.
  3. Budowanie autorytetu trenera wobec grupy uczestników.
  4. Umiejętność budowania kontaktu z grupą, dostrojenie i zbieranie informacji.
  5. Budowanie pożądanego nastawienia grupy.
  6. Instalacja celów treningu w umysłach uczestników.
  7. Sposoby wprowadzania tematu szkolenia.
  8. Sposoby nakładania filtrów poznawczych.
  9. Sposoby prowadzenia interakcji werbalnych i pozawerbalnych z grupą.
  10. Zarządzanie czasem na treningu.

II Spotkanie

PODSTAWOWA STRUKTURA TRENINGU UMIEJĘTNOŚCI

  1. Zasady funkcjonowania grupy.
  2. Zbudowanie kontekstu do tematu szkolenia.
  3. Zbudowanie motywacji w grupie do aktywnego uczestnictwa w treningu.
  4. Sposoby wprowadzania konkretnych treści i umiejętności.
  5. Budowanie Modeli Umiejętności.
  6. Przedstawianie Strategii Umiejętności.
  7. Zasady budowania Odnośnych Doświadczeń poprzez przykłady.
  8. Projektowanie ćwiczeń.
  9. Dobór i wykorzystanie pomocy szkoleniowych.
  10. Zasady podawania informacji zwrotnej po ćwiczeniach.
  11. Zamknięcie treningu za pomocą Motywujących Presupozycji, przeniesienie nowych umiejętności w przyszłość.

III Spotkanie

TWÓRCZE WYKORZYSTANIE KRYZYSÓW GRUPOWYCH

  1. Rozwinięcie umiejętności oraz postawy umożliwiającej kreatywne wykorzystywanie tzw. „kryzysów grupy”.
  2. Elementy myślenia systemowego
  3. Jak radzić sobie z tzw. trudnymi uczestnikami.
  4. Wykorzystywanie tzw. kotwic, które służą do wzbudzenia i utrzymania określonego stanu w grupie ( na przykład ciekawości, gotowości do działania itp.).
  5. Umiejętność przeprowadzania grupy przez stany konieczne do realizacji celu danego procesu grupowego.
  6. Umiejętność dostrojenia się do grupy na jednym z poziomów i jednoczesnego prowadzenia na innym.
  7. Identyfikacja podstawowych stylów myślenia – Metaprogramów – występujących w grupie oraz wykorzystywanie ich w celu wzmacniania kontaktu i integracji grupy.
  8. Narzędzie językowe w przekonywaniu uczestników szkolenia oparta na zidentyfikowanych indywidualnych Metaprogramach.
  9. Zasady wykorzystania wiedzy o Systemach Reprezentacji w celu podniesienia sugestywności przekazu.
  10. Sposoby radzenia sobie z obiekcjami i zarzutami ze strony uczestników szkolenia.
  11. Przeformułowania zmieniające, każde zdarzenie w sukces, wykorzystanie przeformułowań uprzedzających.

IV Spotkanie

Dynamika grupy – przegląd metod szkoleniowych

  1. Wybór form aktywności dopasowany do celu szkolenia.
  2. Rozgrzewki i elementy treningu interpersonalnego.
  3. Ćwiczenia integrujące i rozwijające współpracę w grupie.
  4. Przygotowanie i prowadzenie zajęć outdoorowych.
  5. Techniki aktywizujące, elementy jogi, tai-chi, kinezjologia.
  6. „Neurobik” i techniki stymulujące twórcze myślenie.
  7. Stymulowanie kreatywności w grupie – techniki typu „burza mózgów”
  8. Techniki relaksacyjne, wizualizacja, elementy grupowego transu.
  9. Domykanie procesu grupowego, zamykanie zajęć, transfer uczenia, wychodzenie w przyszłość.

Uczestnicy będą mieli możliwość popracowania ze specjalistami od wspomnianych metod, doświadczając na sobie m.in. uroków zajęć outdoorowych.

Nagrane swoje wystąpienia z wszystkich spotkań uczestnicy otrzymają na płytach DVD-R lub CD-R.

Przewidziana jest również organizacja dodatkowego spotkania opartego na SUPERWIZJI. Szczegółowe zasady dotyczące organizacji oraz związane z nim koszty zostaną przedstawione po konsultacji z grupą na IV spotkaniu.

Rozpoczęcie zajęć:DD/MM/RRRR
Godziny zajęć:Dni tygodnia, od godz.9.00
Czas trwania zajęć:8 godzin/ 1 dzień szkoleniowy
Czas trwania kursu:4 x 2 dni szkoleniowe
Lokalizacja:
Ilość uczestników:Maks. 12
Wymagania:Brak
Inwestycja:1476,00 zł z VAT/ 1 spotkanie dwudniowe