Sztuka Profesjonalnej Prezentacji

Celem szkolenia jest:

· Praktyczne rozwinięcie umiejętności profesjonalnego przygotowywania i prowadzenia wystąpień i prezentacji nie tylko z wykorzystaniem slajdów, tzn. tak, aby z powodzeniem wpływać na przekonania słuchaczy oraz efektywnie wykorzystywać czas spotkań.

· Postrzeganie przez uczestników właściwie rozumianej prezentacji, jako skutecznej i komfortowej formy komunikacji biznesowej

· Podwyższenie poczucia własnej wartości i świadomego wykorzystywania mocnych stron w trakcie prezentowania

· Zwiększenie poczucia pewności prezentującego w zakresie doboru właściwych w danej sytuacji argumentów oraz radzeniu sobie z obiekcjami

· Usprawnienie i zwiększenie skuteczności komunikacji wewnątrz i na zewnątrz organizacji

Dostarczenie ustrukturalizowanych narzędzi wspomagających szybkie i efektywne tworzenie prezentacji

Nie każdy rodzi się prezenterem, mówca motywacyjnym i showman’em, ale większość z nas może się na tyle nauczyć tej sztuki, aby dobrze się czuć mówiąc przekonywująco do grupy ludzi, występując publicznie np. na gali, konferencji itd. Możliwe jest nauczenie się takiego przygotowania i poprowadzenia swojego wystąpienia, aby było ono interesujące i przekonywujące dla większości słuchaczy. Są to właściwie trzy podstawowe grupy umiejętności: utrzymanie własnego dobrego stanu i zbudowanie oraz konsekwentne rozbudzanie ciekawości i pogłębianie zrozumienia wśród słuchaczy.

Jest wiele szkoleń, na których obiecuje się nauczenia sztuki prezentacji. Czym, zatem to szkolenie różni się od innych? U jego podstaw leży NeuroLingwistyczne Programowanie™, które łączy w sobie psychologię komunikacji, lingwistykę i zrozumienie prawidłowości ludzkiej percepcji. Wiedza ta pozwala w znacznym stopniu podnieść skuteczność komunikacji, gdyż opiera się na sprawdzonych wzorcach lingwistycznych i psychologicznych w sztuce przekonywania, które zostały wyłonione u najefektywniejszych prezenterów i mówców XX wieku.

Zajmiemy się m.in. prawidłowościami, które żądzą ludzką percepcją. Odpowiemy na pytanie, w jaki sposób należy przygotować i przedstawić informację, aby była zrozumiała dla wszystkich odbiorców. W zakresie sposobów przyswajania informacji i budowania zrozumienia istnieją różne preferencje, które powinniśmy uwzględnić, aby uzyskać zamierzony efekt.

Uwzględniając prawidłowości leżące u podstaw ludzkiej percepcji można przygotować materiał, którego prezentacja poprowadzi widzów, w naturalny sposób, w stronę zrozumienia i zbudowania przekonania o konieczności proponowanych działań. Unikając szumu informacyjnego, zaciemniania obrazu i chaosu wykładanego tematu idziemy pewnie ścieżką wyznaczoną przez podstawowe strategie przyswajania informacji.

Ten kurs różni się od innych podejść do zagadnienia prezentacji tym, iż bazuje na odkryciach sposobów przyswajania i przetwarzania informacji dokonanych przez twórców NeuroLingwistycznego Programowania™. Nie jest zbiorem ogólnych postulatów poprawnego wypowiadania się, lecz stanowi dobrze zdefiniowaną strategię przekonywania grupowego.

Korzyści dla uczestnika:

Dzięki temu treningowi uczestnicy dowiedzą się i wypróbują w praktyce, jak panować nad własnymi emocjami po to, aby móc zapanować nad emocjami grupy. Jak wzbudzać pozytywne emocje, jak korzystać z pozytywnych skojarzeń, jak budować wśród słuchaczy motywację do proponowanych działań, jak wreszcie proponować działania i przekonywać, że są konieczne. Na te wszystkie zagadnienia mamy konkretne odpowiedzi: dzięki NeuroLingwistycznemu Programowaniu™.

Uczestnicy dowiedzą się też i wypróbują w praktyce, jak należy prezentować informacje, aby docierały najprostszą drogą do odbiorców. Dowiedzą się również, jakie dowody muszą przygotować, aby móc obronić stawiane w czasie prezentacji tezy. Co więcej, nauczą się, jak prowadzić dyskusję w grupie tak, aby unikać pułapek i uzyskać akceptację większości uczestników spotkania. Sprawdzimy również, jak dostosować umiejętność radzenia sobie z obiekcjami do sytuacji grupowej .

Proponujemy dobrze zdefiniowane strategie działania oraz możliwość przećwiczenia ich w praktyce, a także udzielenia uczestnikom indywidualnego coachingu, dzięki któremu łatwiej będą rozwijali swoje zdolności.

Wystąpienia uczestników są rejestrowane kamerą, następnie odtwarzane i indywidualnie analizowane (po szkoleniu uczestnik otrzymuje link do ściągnięcia tylko swojej prezentacji).

Każdy z uczestników wychodzi z naszego szkolenia z gotowym, przećwiczonym scenariuszem własnej prezentacji, zgodnej z wybranym przez uczestnika tematem.

Program szkolenia:

Na tym szkoleniu nauczymy się następujących mikrostrategii przekonywania grupowego:

  • Strategie budowania pozytywnego nastawienia u słuchaczy – pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.
  • Strategie budowania ram znaczeniowych prezentacji – zanim usłyszą, co chcesz im powiedzieć, od razu muszą wiedzieć, że to jest ważne.
  • Dwa kierunki motywacji – gdy usłyszą, o czym chcesz mówić, będą się zastanawiać, w jaki sposób to ich dotyczy.
  • Język sugestywny – nie wystarczy, że to usłyszą, muszą to sobie wyobrazić i poczuć.
  • Trzy sposoby budowania przekonań – teraz, kiedy już wiedzą, dlaczego to jest takie ważne, będą się zastanawiać, czy rzeczywiście tak jest, jak mówisz.
  • Prezentacja modelu – pozwól im od razu zobaczyć ideę.
  • Prezentacja strategii – powiedz, co konkretnie, krok po kroku mają robić, aby odnieść sukces.
  • Dostarczanie odpowiednich doświadczeń – opowiedz, komu się to już udało.
  • Prowadzenie dyskusji – uważaj na interpretacje, nadawaj pozytywne znaczenia i tam, gdzie to możliwe, bądź konkretny.
  • Dostrojenie do przyszłości – zaplanuj im przyszłość.

oraz

  • Nauka i Technika „w służbie” prezentacji – praca z mikrofonem, tzw. „slajdologia” czyli przygotowywanie optymalnych slajdów w PowerPoint i Prezi.

Terminy szkoleń: